Khabar Bhojpuri
भोजपुरी के एक मात्र न्यूज़ पोर्टल।

दूर के ग्रह में पानी, बादल अवुरी धुंध के मिलल निशान, नासा के दूरबीन से पता चलल

0 302
सीवान इन्शुरेंस 720 90

नासा समेत दुनिया भर के अंतरिक्ष एजेंसी बहुत दिन से पृथ्वी से परे जीवन के खोज में लागल बाड़ी सऽ। एह दिशा में एगो महत्वपूर्ण उपलब्धि बनावत नासा के जेम्स वेब स्पेस टेलीस्कोप हजार प्रकाश साल दूर स्थित एगो विशालकाय ग्रह पर पानी, बादर आ धुंध के पता लगा चुकल बा। एह ग्रह के वायुमंडल में गरम गैस ढंकल बा। ई ग्रह सूर्य जइसन ग्रह के इर्द-गिर्द घूम रहल बा।

नासा के मुताबिक, वेब दूरबीन ए ग्रह के वायुमंडल के विश्लेषण कईले बा WASP-96 b। एकरा से दूरबीन के अभूतपूर्व क्षमता के भी पता चलल बा। ई अपना तरह के अबतक ले के सभसे बिस्तार से बिबरन हवे। WASP-96 b ग्रह आकाशगंगा में मौजूद 5,000 से ढेर ग्रह सभ में से एगो हवे।

नासा बुध का दिने खबर दिहलसि कि ई ग्रह दक्खिनी आकाश नक्षत्र फीनिक्स से लगभग 1,150 प्रकाश वर्ष दूर बा. इहाँ गैस के भारी मात्रा बा। एकर द्रव्यमान बृहस्पति के आधा से कम बा आ एकर व्यास बृहस्पति के 1.2 गुना बा। नासा के कहना बा कि ई ग्रह हमनी के सुरुज के परिक्रमा करे वाला कवनो दोसरा ग्रह से बहुते अधिका उभड़ल बा. एकर तापमान 538 ° C से अधिका बा। मतलब कि ई बहुते गरम बा.

अंतरिक्ष के रंगीन नजारा देखवलस दूरबीन

दरअसल, जेम्स वेब टेलीस्कोप से अंतरिक्ष के अइसन नजारा देखावल शुरू हो गइल बा जे पहिले कबो अतना साफ-साफ ना देखल गइल रहे। अंतरिक्ष के फोटो के बाद मंगलवार के नासा जेम्स वेब टेलीस्कोप के अयीसन तस्वीर जारी कईलस जवन कि कमाल के बा। एह में अंतरिक्ष के तारा सभ के बहुत चमकदार चमकत देखल जाला आ इनहन के साथे भूरा-लाल-पीयर बादर सभ के पहाड़ आ घाटी भी बाड़ी सऽ।

पहिला बेर अबतक ले कैरिना नेबुला के एतना साफ तस्वीर मिलल

असल में उपर दिहल दृष्टिकोण कैरिना नेबुला के बा। पहिले भी एकर तस्वीर मिलल रहे, लेकिन पहिला बेर अयीसन साफ ​​तस्वीर मिलल बा। तारा के निर्माण से संबंधित हिस्सा सभ के छवि उपलब्ध नइखे, बाकी पहिली बेर जेम्स वेब टेलीस्कोप से बेहद महीन चीज सभ के तस्वीर लिहल गइल बा।

जेम्स वेब दूरबीन के बड़ी छलांग

एकरा से पहिले हबल स्पेस टेलीस्कोप पिछला दू दशक में कई गो ग्रह सभ के वायुमंडल के बिस्लेषण कइले रहल। ई 2013 में अंतरिक्ष में पानी के पहिली बेर साफ पता लगावे के काम कइलस, बाकी जेम्स वेब टेलीस्कोप पृथ्वी से परे संभावित रूप से रहे लायक ग्रह सभ के पता लगावे के ओर एगो बड़हन छलांग लगा दिहले बा।

293760cookie-checkदूर के ग्रह में पानी, बादल अवुरी धुंध के मिलल निशान, नासा के दूरबीन से पता चलल

ईमेल से खबर पावे खातिर सब्सक्राइब करीं।

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Leave A Reply

Your email address will not be published.