Khabar Bhojpuri
भोजपुरी के एक मात्र न्यूज़ पोर्टल।

उपराष्ट्रपति चुनाव खातिर नामांकन आजु से शुरू

जान लीं कि वोटिंग प्रक्रिया का बा आ जरूरी शर्त का बा

0 64
सीवान इन्शुरेंस 720 90

उपराष्ट्रपति पद खातिर नामांकन पत्र दाखिल करे के प्रक्रिया आजु से शुरू हो गइल बा जवन 19 जुलाई ले जारी रही. नामांकन पत्र के जांच 20 जुलाई के होई अवुरी 22 जुलाई तक नाम वापस लिहल जा सकता। उपराष्ट्रपति चुनाव 6 अगस्त के होखे वाला बा. वर्तमान उपराष्ट्रपति एम वेंकैया नायडू के कार्यकाल 10 अगस्त के खतम हो रहल बा.

महत्व के बात बा कि उपराष्ट्रपति राज्यसभा के अध्यक्ष भी बाड़े। राजनीतिक दल अबहीं ले चुनाव खातिर आपन उम्मीदवारन के एलान नइखे कइले. भारतीय जनता पार्टी के नेतृत्व वाली राष्ट्रीय लोकतांत्रिक गठबंधन (एनडीए) के ए चुनाव में साफ बढ़त बा।

नामांकन पत्र दाखिल करे खातिर जरूरी बा

नामांकन पत्र दाखिल करे के प्रक्रिया तब शुरू होला जब चुनाव आयोग एगो अधिसूचना जारी करेला जवना में मतदाता से अगिला उपाध्यक्ष चुने के कहल जाला. उम्मीदवार के नामांकन पत्र प 20 प्रस्तावक अवुरी 20 सेकंडर के हस्ताक्षर होखे के चाही। कवनो निर्वाचक कवनो उम्मीदवार के एगो नामांकन पत्र पर आपन हस्ताक्षर या त प्रस्तावक भा द्वितीयक का रूप में डाल सकेला. कवनो उम्मीदवार अधिका से अधिका चार गो नामांकन पत्र दाखिल कर सकेला. चुनाव खातिर सुरक्षा जमा 15 हजार रुपिया बा.

के वोट देला ?

उपराष्ट्रपति चुनाव में लोकसभा आ राज्यसभा के सदस्य मतदान करे के पात्र बाड़े जवना में नामित सदस्य शामिल बाड़े. एह चुनाव खातिर चुनाव महाविद्यालय में संसद के दुनो सदन से 788 सदस्य बाड़े। चूँकि चुनाव महाविद्यालय के सभ सदस्य दुनों संसद सदन के सदस्य होलें एह से हर संसद सदस्य के वोट के मान एकही होखी यानी एक।

मतदान के प्रक्रिया का बा?

एकल हस्तांतरणीय वोट के माध्यम से आनुपातिक प्रतिनिधित्व के सिस्टम के अनुसार चुनाव होला। चुनाव गुप्त मतदान से होला. एह सिस्टम में निर्वाचक के उम्मीदवारन के नाम का मुकाबले वरीयता देखावे के पड़ी. मतदाता लोग से उमेद बा कि ऊ लोग वोटिंग के गोपनीयता के निष्ठा से बनवले राखसु. एह चुनाव में खुला मतदान के कवनो अवधारणा नइखे आ राष्ट्रपति आ उपराष्ट्रपति के चुनाव में कवनो हालत में केहू के मतपत्र देखावे पर सख्त रोक बा.

मतदान प्रक्रिया के उल्लंघन खातिर कार्रवाई

1974 के नियमावली में तय मतदान प्रक्रिया में प्रावधान बा कि मतदान कक्ष में मतदान के चिन्हित कइला का बाद मतदाता के मतपत्र मोड़ के मतपेटी में डाल देबे के पड़ी. मतदान प्रक्रिया के कवनो उल्लंघन के परिणामस्वरूप अध्यक्ष पदाधिकारी मतपत्र रद्द कर दीहें.

286890cookie-checkउपराष्ट्रपति चुनाव खातिर नामांकन आजु से शुरू

ईमेल से खबर पावे खातिर सब्सक्राइब करीं।

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Leave A Reply

Your email address will not be published.