Khabar Bhojpuri
भोजपुरी के एक मात्र न्यूज़ पोर्टल।

मोदी के नेपाल दौरा : लुम्बिनी पहुंचले पीएम, जल्दिए बुद्ध पूर्णिमा के विशेष प्रार्थना में शामिल होईहे

183

प्रधानमंत्री नरेंद्र मोदी नेपाल के लुम्बिनी पहुंचल बाड़े। इहाँ उ सबसे पहिले पीएम माया देवी मंदिर के दर्शन करीहे अवुरी एगो विशेष प्रार्थना सभा में शामिल होईहे। एकरा अलावे बुद्ध पूर्णिमा के मौका प उ लोग अशोक स्तंभ के सोझा घी के दीप जरा के बोधि के पेड़ के पानी चढ़ा दिहे। ई गाछ उ 2014 में नेपाल के उपहार में देले रहले।

प्रधानमंत्री मोदी 2566वां बुद्ध जयंती समारोह में भी शामिल होईहे अवुरी बौद्ध विद्वान अवुरी भिक्षु समेत नेपाल अवुरी भारत के जनता के संबोधित करीहे। पीएम के एह यात्रा के मकसद ऐतिहासिक आ सांस्कृतिक परंपरा के साथे नेपाल आ भारत के बीच सदियन से चलल आ रहल धार्मिक संबंध के बढ़ावा दिहल बा।

बौद्ध संस्कृति आ धरोहर के शिलान्यास करी

प्रधानमंत्री नेपाल में भारत के पहल पर बनत भारत अंतर्राष्ट्रीय बौद्ध संस्कृति आ धरोहर केन्द्र के शिलान्यास करीहें. एह जगह पर बौद्ध परंपरा के अध्ययन होई।

सांस्कृतिक-शैक्षिक क्षेत्र में सहयोग बढ़ावे पर संभव चर्चा दुपहरिया में भारत आ नेपाल के प्रधानमंत्री के बीच द्विपक्षीय बइठक होखे वाला बा. एह बइठक में दुनु देशन का बीच सांस्कृतिक आ शैक्षिक क्षेत्रन में सहयोग बढ़ावे खातिर बतकही कइल जा सकेला. प्रधानमंत्री मोदी के सम्मान में एगो भोज भी रखल गईल बा, जवना में नेपाली पीएम अपना मंत्रिमंडल के संगे मौजूद रहीहे। नेपाल से लवटत घरी बुद्ध महापरिनिर्वाण स्थल पर आपन माथा झुका दीहें. नेपाल से लवटला पर प्रधानमंत्री नरेंद्र मोदी कुशीनगर में बुद्ध के महापरिनिर्वाण स्थल पर प्रणाम करीहें. पूजा के बाद चेवर चढ़ावल जाई। एकरा अलावे ध्यान अवुरी बौद्ध भिक्षु के चिवर अवुरी संगदान दिहल जाई। कुशीनगर में उ 15 मिनट तक महात्मा बुद्ध के महापरिनिर्वाण के स्थान के दर्शन करीहे अवुरी स्तूप के दर्शन करीहे। कुछ समय तक ध्यान करीहे। एकरा अलावे उ अलग-अलग मठ अवुरी मठ के बौद्ध भिक्षु के देवदार अवुरी संघदान के दान करीहे।

251650cookie-checkमोदी के नेपाल दौरा : लुम्बिनी पहुंचले पीएम, जल्दिए बुद्ध पूर्णिमा के विशेष प्रार्थना में शामिल होईहे

ईमेल से खबर पावे खातिर सब्सक्राइब करीं।

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comments are closed.