Khabar Bhojpuri
भोजपुरी के एक मात्र न्यूज़ पोर्टल।

सेलफोन के डाटा स्क्रैप : आप स्मार्टफोन एक्सचेंज भी करेनी, एहसे सावधान रहीं, आपके पर्सनल डाटा चीन तक अइसे पहुंचता

0 3,161
सीवान इन्शुरेंस 720 90

नेपाल सीमा आ गुरुग्राम से ग्रेटर नोएडा में रहे वाला चीनी नागरिकन के गिरफ्तारी में एगो नया मोड़ सामने आइल बा. जांच एजेंसियन के गिरफ्तार चीनी नागरिकन से पता चलल बा कि भारत से चीन जात पुरान फोन से लोग के डाटा निकालल जात बा. पूछताछ के दौरान पता चलल बा कि आरोपी पुरान स्मार्टफोन खरीद के ओकर पार्ट चीन भेजत रहले, जवना में स्टोरेज तक रैम शामिल रहे। एह तरह से चीन के हाथ में लाखों भारतीयन के निजी जानकारी तक पहुंचे के संभावना बा। एह खुलासा से साइबर धोखाधड़ी के खतरा भी बढ़ गइल बा। आईं हमनी के सेलफोन स्केपिंग अवुरी डेटा स्केपिंग के बारे में समझे के कोशिश कईल जाए। एह रिपोर्ट में हमनी के सेलफोन स्क्रैपिंग अवुरी डाटा स्क्रैपिंग के बारे में विस्तार से जानब जा अवुरी संगही बताईब कि फोन के डेटा हमेशा खाती डिलीट कईसे कईल जा सकता।

सेलफोन स्क्रैप का होला?

रउरा में से बहुत लोग के स्क्रैप के मतलब से अवगत होखे के चाहीं. स्क्रैप के बस मतलब होला स्क्रैप. सेलफोन स्क्रैप से मतलब बा पुरान फोन के हिस्सा। सेलफोन स्क्रैपिंग के तहत पुरान फोन के हिस्सा के अलग क के जरूरी हिस्सा निकाल के बेचल जाला। फोन के कबाड़ से सेलफोन के स्क्रैप के भी एक लाइन में समझ सकेनी। आमतौर प हमनी के आपन पुरान फोन के आदान-प्रदान क के नाया फोन लेवेनी चाहे कवनो दोकान प जाके आपन पुरान फोन बेचेनी लेकिन बेचे से पहिले कुछ जरूरी चीज़ के ध्यान ना राखेनी।

सेलफोन डेटा स्क्रैप का होला?

सेलफोन स्क्रैप के बाद डेटा स्क्रैप के बारी आवेला। डेटा स्क्रैपिंग के मामला में स्क्रैप के परिभाषा बदल जाला, काहेंकी जवन डेटा स्क्रैप होखेला उ कबाड़ ना होखेला, बालुक साइबर चोर खाती एगो बड़ हथियार बन जाला। जब आप स्मार्टफोन बेचे चाहे एक्सचेंज करेनी त आमतौर प ओकरा में पड़ल फोटो-वीडियो अवुरी बाकी डेटा के डिलीट क के बेचेनी, लेकिन आप जान के हैरान होखब कि ओकरा के डिलीट कईला के बाद भी उ डेटा आपके फोन में रह जाला।

सेलफोन के डाटा स्क्रैपिंग में आपके फोन में पड़ल डेटा यानी फोटो, वीडियो, ऑडियो अवुरी बाकी जानकारी निकालल जाला। फोन से निकालल डेटा के काट दिहल जाला अवुरी ओकरा बाद बहुत जरूरी, जईसे कि आपके बैंक से जुड़ल जानकारी के पहिले अलग क दिहल जाला अवुरी एकरा आधार प आपके साइबर धोखाधड़ी के शिकार बनावल जाला। डेटा स्क्रैपिंग के माध्यम से आपके फोन से डिलीट कईल हरेक जानकारी के हटावल जा सकता। स्क्रैप कइल डेटा के माध्यम से भी रउरा जासूसी कइल जा सकेला। फोन से डेटा खुरचला खातिर बहुत सारा सॉफ्टवेयर उपलब्ध बा।

सेलफोन के डाटा स्क्रैपिंग खातिर अपना स्मार्टफोन के ए तरह से फॉर्मेट करीं

हमनी के सभे स्मार्टफोन पुरान होखला प बेचेनी लेकिन डेटा स्क्रैपिंग के खतरा बनल रहेला, लेकिन जदी आप अपना फोन के सही तरीका से फॉर्मेट करीं त आप डेटा स्क्रैपिंग से बाच सकतानी। पहिला बात इ बा कि फोन केहु के देवे से पहिले चाहे बेचे से पहिले कम से कम दु बेर ओकरा के फुल फॉर्मेट बना लीही। एकरा खातिर फोन के सेटिंग में जाके Erase all data (factory reset) के विकल्प प क्लिक करीं। एक-दु मिनट के समय लागी अवुरी आपके फोन नाया निहन हो जाई।

फैक्ट्री रीसेट कईला प फोन के सभ वीडियो, फोटो अवुरी सेटिंग डिलीट हो जाई, लेकिन एकरा बाद भी आपके फोन में कुछ डेटा रह जाई। एकरा से बचे खातिर फोन के एन्क्रिप्ट करे के होई। एकरा खातिर फोन के सेटिंग में जाके ए स्टेप के पालन करीं। सेटिंग्स > सुरक्षा > एन्क्रिप्शन एंड क्रेडेंशियल्स में गईला के बाद फोन के एन्क्रिप्ट करीं प क्लिक करीं। फोन के एन्क्रिप्ट कईला के बाद डेटा स्क्रैपिंग के खतरा खतम हो जाई। सबसे बढ़िया तरीका बा कि पहिले अपना फोन के एन्क्रिप्ट कईल जाए अवुरी ओकरा बाद ओकरा के फॉर्मेट कईल जाए।

287170cookie-checkसेलफोन के डाटा स्क्रैप : आप स्मार्टफोन एक्सचेंज भी करेनी, एहसे सावधान रहीं, आपके पर्सनल डाटा चीन तक अइसे पहुंचता

ईमेल से खबर पावे खातिर सब्सक्राइब करीं।

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Leave A Reply

Your email address will not be published.