Khabar Bhojpuri
भोजपुरी के एक मात्र न्यूज़ पोर्टल।

ईद-उल-फितर 2023 : आजु देश भर मs ईद मनावल जा रहल बा, एकर इतिहास का ह? अउर जरूरी बात.. 

1,910

 

 

ईद उल फितर 2023 तारीख के इतिहास : आजु शनिचर 22 अप्रैल के देश भर में ईद मनावल जा रहल बा। एकरा के ईद-उल-फितर आ मीठा ईद भी कहल जाला। सऊदी अरब में 21 अप्रैल के ईद मनावल जाला। ईद-उल-फितर के इतिहास आ महत्व के बारे में हमनी के जानीं जा।

ईद 2023 : आजु शनिचर 22 अप्रैल के देश भर मे ईद मनावल जा रहल बा। एकरा के ईद-उल-फितर आ मीठा ईद भी कहल जाला। सऊदी अरब में 21 अप्रैल के ईद मनावल जाला। पावन रमजान महीना के अंत में ईद-उल-फितर के परब मनावल जाला। एकरा संगे रोजा आ रमजान के महीना खतम हो जाला। दुनिया भर के मुसलमान बड़ा उत्साह से ईद मनावेले। आज के दिन लोग नया कपड़ा पहिन के एक दूसरा के गले लगा के ईद के बधाई देवेला। ईद के मौका पे मीठा सेवई बनावल जाला। ईद-उल-फितर के इतिहास आ महत्व के बारे में हमनी के जानीं जा।

1. पैगम्बर मुहम्मद 624 ई. में जंग-ए-बदर के बाद पहिला बेर ईद-उल-फितर मनवले।

2. रमजान के पावन महीना के शुरुआत के साथ रोजा मनावल जाला। अल्लाह के रोज इबादत कईल जाला। रमजान के 29 या 30वें दिन ईद-उल-फितर के त्योहार मनावल जाला। ईद-उल-फितर रमजान के अंत के संदेश ह।

3. रमजान के महीना चाँद के देखला से शुरू होला आ ईद भी खाली चाँद देखला पे मनावल जाला। मुसलमानन के हिजरी कैलेंडर चाँद पे आधारित बा।

4. धार्मिक मान्यता के अनुसार अल्लाह पूरा महीना रोजा रख के भगवान के इबादत कईला के बाद ईद-उल-फितर के खुशी के रूप में देवेले।

5. ईद भाईचारा के संदेश देला। लोग ईद के दिन जकात देवेला। मतलब कि हर सक्षम मुसलमान अपना कमाई के कुछ हिस्सा गरीबन में बाँट देला, जेहसे कि ऊ लोग भी ईद मना सके।

6. ईद नफरत के भुला के आपसी प्रेम बढ़ावे के संदेश देला। एकरा चलते लोग आपन मतभेद दूर क के खुशी से गले मिल जाला आ शुभकामना देवेला। एह मौका पे एक दोसरा के उपहार भी दिहल जाला। परिवार के बड़का लोग छोट लोग के इदी देला।

7. ईद-उल-फितर के मौका पे भोज दिहल जाला, जवना में दोस्त, रिश्तेदार आ शुभचिंतक के शामिल कईल जाला। एह में कई तरह के पकवान परोसल जाला।

 

 

525470cookie-checkईद-उल-फितर 2023 : आजु देश भर मs ईद मनावल जा रहल बा, एकर इतिहास का ह? अउर जरूरी बात.. 

ईमेल से खबर पावे खातिर सब्सक्राइब करीं।

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comments are closed.